sobota, 21 stycznia 2017

Językowe koło fortuny


Kiedy byłam mała miałam pewne marzenie, którego nie udało mi się nigdy zrealizować… Mieć takie wielkie koło fortuny jakie miał Wojciech Pijanowski. ;) Co prawda miałyśmy z moją siostrą grę o tej nazwie, ale koło było małe, z czasem się zepsuło, a literki do haseł poginęły. Samą frajdę sprawiało kręcenie kołem, bo trzymało w napięciu co wypadnie. 

Jako fanka nowoczesnych technologii nie mogłam przejść obojętnie obok aplikacji, która jest namiastką spełnienia moich dziecięcych marzeń. Jest ona bardzo prosta, jednakże jest tylko w języku angielskim. Możecie się zalogować, albo nie, ale wtedy nie macie chyba możliwości zapisywania swoich kół. Kręcenie kołem na zajęciach to bardzo fajna zabawa. Możecie w ten sposób zrobić zadanie w grupach, parach, a nawet kartkówkę. U mnie uczniowie mieli odpowiedzieć na 5 wylosowanych pytań. A ja mam zawsze wymówkę, że to nie ja ich pytam i sprawdzam wiedzę, a koło ;)




Poniżej instrukcja w 10 krokach jak zrobić koło fortuny. Zerknijcie na obrazki, są na nich strzałki i numerki. Pod obrazkiem krótkie wyjaśnienia (do numerków z obrazka), bo wiem, że nie wszyscy są fanami nowoczesnych technologii.




  1. Wchodzimy na stronę http://wheeldecide.com/
  2. Wpisujemy słówka/zdania do tłumaczenia/pytania itd. Wszystko czego akurat potrzebujemy na lekcję.
  3. Jeżeli mamy listę słówek/pytań w wordzie, to po kliknięciu tego przycisku możemy ją najzwyczajniej skopiować i wkleić. Wtedy będziemy mieli już wszystko gotowe. Jeżeli zabraknie nam pól, to klikamy właśnie tutaj.
  4. Wpisujemy tytuł naszego koła. (TERAZ KLIKAMY +ADVANCED OPTIONS jeżeli chcemy ulepszyć koło.)
  5. Zaznaczamy to okienko jeżeli chcemy, żeby po wylosowaniu koło kasowało wylosowane pytanie, żeby się już nie powtarzało w trakcie jednej rozgrywki.
  6. Tu zmieniamy kolory koła na takie jakie nam się podobają.
  7. A tutaj zaznaczamy ile sekund ma nam się kręcić koło za każdym razem.
  8. W tym punkcie możemy zmienić wielkość koła.
  9. Tu zmieniamy kolory jeżeli chcecie wprowadzić własne i znacie numer HEX koloru. Dla niezaawansowanych: nie zwracajcie na to uwagi. ;)
  10. Zatwierdzamy zmiany w kole i gotowe!


Teraz możemy wyświetlić koło przy pomocy rzutnika i klikać myszką, żeby losowało.

Można też skopiować link i wysłać uczniom (ewentualnie niech przepiszą do wyszukiwarki), wtedy mogą go otworzyć na komórkach i grać w parach lub małych grupach.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia