piątek, 5 stycznia 2018

ZIMOWA PLANSZÓWKA / JUEGO DE MESA DE INVIERNO


Cześć!
Dzisiaj zostawiam Wam grę bardzo prostą, ale też bardzo angażującą. Dzięki niej możecie powtórzyć słownictwo związane z zimą. Do wprowadzania takiego słownictwa polecam Wam moje poprzednie wpisy z kartami flashcards, dobblepuzzle i domino.

A oto instrukcje:
Gra zawiera planszę i 45 kart. Będziecie potrzebować dodatkowo kostki i pionków.
  • Każdy gracz rzuca kostką i idzie po planszy tyle oczek, ile wypadnie.
  • Następnie, losuje kartę i wykonuje jedno z zadań.
  • Jeżeli wylosuje obrazek: mówi wylosowane słowo w danym języku.
  • Jeżeli wylosuje zapisane słowo: tłumaczy na język ojczysty (jeżeli nie używacie języka ojczystego uczniów, to wtedy uczeń ma za zadanie narysować dane słówko).
  • Zdanie: uczeń ma za zadanie ułożyć zdanie z jednym z zimowych słówek wskazanym przez nauczyciela lub innych graczy (można też wylosować z dostępnych kart).
  • Literowanie: uczeń ma za zadanie przeliterować jedno z zimowych słówek wskazanym przez nauczyciela lub innych graczy (można też wylosować z dostępnych kart).
  • Definicja (dla bardziej zaawansowanych): uczeń ma za zadanie opisać jedno zimowych słówek wskazanym przez nauczyciela lub innych graczy (można też wylosować z dostępnych kart) tworząc jego definicję, do czego służy, z czego się składa itd.
Jeżeli chcecie być na bieżąco, zapraszam na mojego Facebooka i Instagram.
 -----------------------------------------------------------------------------------------

Hola a todos.
Hoy os dejo un juego muy simple y muy divertido. Con este juego podéis repasar el vocabulario invernal. Para introducirlo os aconsejo echar un vistazo en otras entradas que contienen tarjetastipo flaschcards, dobblepuzle o dominó.  

Instrucciones:
El juego contiene un tablero y 45 fichas. Para jugar necesitáis también un dado + peones.

  • El jugador tira el dado  y avanza el número de casillas que se le indiquen.
  • Luego, sortea una ficha y, para poder seguir, tiene que realizar una de las actividades siguientes:
  • Dibujo: el alumno tiene que decir qué cosa es.
  • Palabra escrita: puede traducirla a su legua materna o, si no utilizáis la lengua materna de vuestros alumnos en el aula, puede dibujarla.
  • Frase: el alumno tiene que crear una frase con una de las palabras indicadas por el profesor o por sus compañeros (o también puede sortear un dibujo).
  • Deletrea: el alumno tiene que deletrear una de las palabras indicadas por el profesor o por sus compañeros (o también puede sortear un dibujo).
  • Definición (niveles más avanzados): el alumno tiene que describir una de las palabras indicadas por el profesor o por sus compañeros creando su definición (o también puede sortear un dibujo) diciendo para qué sirve etc.
Si queréis ver más cosas que preparo, os invito a visitar mi Facebook o Instagram.









Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia